måndag 11 augusti 2008

Release party i Himlen

Min förra dröm jag skrev om var ju ganska dyster... Så jag tänkte berätta om en jag hade för ett par år sedan, som var mer upbeat:

Scenen är "Himlen", inte i Ekims mening, snarare i meningen "ett högre plan där vi hamnar när vi dör". Det är en fridfull och vacker stadsliknande miljö. Uppför den breda trappan till ett stort tempelliknande hus (tänk Konserthuset i Stockholm, men 5 gånger större och vitt) gick Gandhi tillsammans med några andra personer. Gandhi såg ut som han gjorde när han levde, och han var insvept i samma vita klädnad. Längre bort på gatan kom Adolf Hitler, som var på väg till samma plats. Han kom också gående i sällskap med några andra. Däremot såg han inte ut som han gjorde när han levde på jorden, utan såg mer "vanlig" ut: vanliga kläder och ingen "Hitler-frisyr" och ingen mustasch. De var båda på väg till ett release-party som skulle hållas i det tempelliknande huset!
Det tyckte jag var en fridsam och tydlig illustration till En kurs i miraklers budskap att allt är okej. Och Release-party tyckte jag lät jättetrevligt!

Bild lasop.

Inga kommentarer: