onsdag 9 januari 2008

En nyare video med Kenneth Wapnick

För att uppskatta den här videon, så ska man kanske vara ett stort fan av 'Ken' Wapnick ;). Men det är jag :).

Budskapet här är inte sockrat. Men 'Ken' säger de här sakerna med kärlek. Jag tror bara det är han och kanske ett par personer till i världen, som kan säga det här, och man känner sig älskad och glad att höra det.

De senaste åren utstrålar han mer och mer helighet, det är ett intryck jag får när jag lyssnar på hans CD-skivor. I den här videon tycker jag att han strålar. Jag älskar honom!



4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att hitta dig här - och lite annat nytt för mig. Jag älskar Marianne Williamson, hon har varit min främsta lärare (i ACIM), sen 1998 då jag läste A Return to love. Ska botanisera runt här och på din andra blogg. Det finns mycket som överensstämmer med vad jag har läst/läser.
Namaste,
Kajsa

Mr Friar sa...

Vad kul att du hittat hit!!

Lena sa...

Hej! Underbart att hitta en svensk blogg om EKIM, och en så välgjord! Jag instämmer helt i det du säger om Kenneth Wapnick efter att ha hört honom 'live' nyligen i Californien - han ÄR fantastiskt kärleksfull, men också rak på sak i sitt sätt att att 'förklara' kursen...Han skrattar mycket och svarar snällt på frågor som han måste hört hundra gånger förut. Och han är super på att klarlägga matafysiken, vi var alldeles tagna efter en av föreläsningarna. Vi åkte också upp till Santa Barbara för en workshop med Gary Renard, och det ledde till att han kommer till Stockholm 28 maj! Tyvärr blir det 'bara' en kvälls-workshop, men det är väl inte illa det. Många mirakelhälsningar från
Lena

Mr Friar sa...

Hej lena! Roligt att du hittat hit. Jag är i extas över att Gary Renard ska komma hit hahaha!!! Helt fantastiskt. Hur får man veta mer om anmälningar och liknande?! (Tyvärr kan jag inte komma till din blogg om du har någon, kanske har du inte aktiverat din bloggerprofil?)