fredag 21 mars 2008

Jesus i En kurs i mirakler

"När allt kommer omkring kan attack endast utföras mot kroppen. Det råder knappast något tvivel om att en kropp kan attackera en annan, och till och med kan förstöra den. Men om förstörelse i sig är omöjlig, kan ingenting som går att förstöra vara verkligt. Dess förstörelse kan därför inte rättfärdiga någon vrede. I samma usträckning som du tror att den kan det, accepterar du falska premisser och lär ut dem till andra. Budskapet som korsfästelsen avsåg att lära ut var att det inte är nödvändigt att varsebli någon form av angrepp i förföljelsen, eftersom du inte kan bli förföljd. Om du svarar med vrede, måste du likställa dig med det som går att förstöra, och betraktar därför dig själv på ett vansinnigt sätt."
EKIM, 6: I:4

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det skulle vara roligt om du skrev lite inlägg här! :-)
Jag läser EKIM och tycker det är svårt att hitta personer som också gör/gjort det. Det finns en hemsida i detta tema, men det är väl inte så bra uppdatering där heller.
Hoppas du kommer att skriva lite fler inlägg längre fram! :)
Jag kommer tillbaka!
/ Ullis, en läsare av EKIM

Mr Friar sa...

Hej Ullis! Tack för din kommentar hihi. Jag ser att folk är här och läser, men inte så många har vågat sig på att kommentera. Jag har haft lite för många bloggar på gång samtidigt... men hoppas straighta upp det. Lycka till med EKIM så länge :).

Anonym sa...

Jag är faktiskt inne här och kollar regelbundet, så du kanske har många toppar på återkommande besökare? :-)
Jag hoppas liksom du att fler ska våga kommentera, för det vore kul att få igång en diskussion. Prata lite. Ämnet är inte så jättelätt, men för den som intresserar sig så ligger det sig varmt om hjärtat. I alla fall på mig!! :)

Ha det bra! / Ullis

Anonym sa...

Ja, alltid visar det sig, när man känner sig ur balans, att man i själva verket har attackerat någon, sig själv eller en situation. Det slår aldrig fel!
När jag behöver universell vägledning slår jag bara upp en lektion på måfå,(låter förstås intuitionen råda) och vips, där finner jag mitt svar! Som naturligtvis leder till lycka på alla plan.
Tack för att du finns här!
Jag har oxå börjat blogga: charliee-healing.blogspot.com
Kram/Charliee

RUDIE sa...

Munken
Den der var dyp, jeg må tenke på den ett tag till, men jeg tror jeg begynner å fatta! ;)

Lars Gimstedt sa...

Har läst EKIM sedan 1985. Kolla in min e-kurs om EKIM: http://psykosyntesforum.se/Svensk/kurser_EKIM.htm .
Lars Gimstedt