måndag 17 december 2007

Alan Dolit's dröm eller mirakelbrygden HG40

Alan Dolit delade med sig den underbara berättelsen nedan. Alan Dolit studerar också En kurs i mirakler.

"I en dröm upplevde jag följande:

En röst förklarade att den hebreiska bibeln språkligt sett är skriven på två nivåer, den exoteriska (bokstavliga) och den esoteriska (gömda eller mystiska), och att även siffror har andra betydelser. Så till exempel står siffran 40 på hebreiska även för transformation eller ett skifte i medvetandet. Det regnade i fyrtio dagar och nätter…Judarna vandrade i öknen i frytio år…Jesus gick ut i vildmarken i fyrtio dagar… I slutet av fyrtio-perioden, skedde en transformation.

Den mest kraftfulla substans som finns för att upplösa blockeringar är HG Fyrtio. Fyrtio = transformation, HG står för Helt Gudomlig.


En Kurs i Mirakler säger i introduktionen att ”Kursen syftar till att ta bort de blockeringar som hindrar medvetenheten om kärlekens närvaro, som är ditt naturliga arv.” Bibeln säger: ”Här är jag Herre”, med innebörden att man gör sig villig att göra Guds Vilja. Men eftersom Guds Vilja och vår är den samma, och eftersom vi aldrig skiljt oss från Gud, och eftersom Gud är Kärlek och vi är skapade till Hans avbild, och därmed också är Kärlek, så är det enda vi behöver göra att växa in i Gud, att använda andlig HG40 för att öppna våra hjärtan, ta bort blockeringarna mot Kärlekens närvaro, och utsträcka den. Med kärlek inom oss har vi bara ett behov: att utsträcka den.

Efter att jag hade den här drömmen, så tar jag, om jag blir upprörd över någon eller något, för min inre syn fram en flaska ”Helt Gudomlig Transformation” [HG 40] och sprayar på mig själv och min broder. Jag kallar den här substansen för ”Kärleksbrygd #40”. Handlingen är symbolisk för att öppna mitt hjärta och utsträcka kärlek. När de andliga HG40-dropparna sprids i luften och sedan inandas, verkar de som omvända virus och transformerar kroppens alla vanliga celler till ”Kärleksceller” och öppnar hjärtat samtidigt som kroppar och relationer helas.

Jag sprayar lite Kärleksbrygd #40 på dig nu!

Många välsignelser

Alan Dolit "





Bild Spitfirela Flickr
Publicerat på Sharing Miracles Through Stories and Humor.
Översättningen har tidigare varit publicerad på min blogg Den moderna munken.

1 kommentar:

Josef Boberg sa...

Annorlunda Goood Jul !
ÖNSKAR
Josef Boberg

PS. Kolla på
KLICKLÄNK och
KLICKLÄNK. DS.